Administratie tip, belastingdienst

Gepubliceerd op 23 februari 2022 om 20:14

Administratie TIP,  Belastingaangifte papieren

Het is straks weer tijd om je belastingaangifte doen. Niet echt een leuk klusje, maar wel noodzakelijk. Als je deze tip gebruikt is het makkelijker en sneller gedaan. Nu druppelen de documenten die je dan nodig hebt al binnen. Maak een mapje waar je alles meteen bij elkaar instopt zodat je straks met invullen alles bij elkaar hebt. Dat scheelt zoeken en dus tijd. 

Wat kan je nodig hebben voor de belastingaangifte:

Informatie van www.belastingdienst.nl

Persoonlijke gegevens

*uw burgerservicenummer (BSN) en dat van uw partner en kinderen
*uw rekeningnummer
*uw DigiD en dat van uw partner

Inkomsten

*uw jaaropgaven over 2021
En als u die niet hebt: uw salarisstroken
*ontvangen partneralimentatie

Bankrekeningen

*het jaaroverzicht 2021 van uw betaalrekening
*het jaaroverzicht 2021 van uw spaarrekening en dat van uw kinderen
*het jaaroverzicht 2021 van uw beleggingen

Wonen

*de WOZ-waarde van uw huis met peildatum 1 januari 2020
Deze waarde staat op de WOZ-beschikking die u vorig jaar van de gemeente hebt gekregen.
*de jaaropgaaf van uw hypotheek
*bij koop of verkoop van uw woning: de notarisafrekening

Aftrekposten

U hebt betalingsbewijzen nodig. Denk aan:
*giften
*zorgkosten die u niet vergoed hebt gekregen
De eigen bijdrage Zvw, zorgverzekeringspremie en het eigen risico mag u niet aftrekken.
*betaalde partneralimentatie
*als u geen recht had op studiefinanciering: betaalde studiekosten

Overig

*gegevens van leningen en andere schuldeng
*gegevens van betaalde lijfrentepremies
*een overzicht van betaalde arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV)
*gegevens over dividend

Alleen als u deze hebt gehad:

de voorlopige aanslag inkomstenbelasting over 2021
de voorlopige aanslag inkomensafhankelijke bijdrage Zvw over 2021


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.